Антикорупційна декларація малого і середнього бізнесу України

Новини України

18 апреля 2014

Антикорупційна декларація малого і середнього бізнесу України

АНТИКОРУПЦІЙНА ДЕКЛАРАЦІЯ Малого і середнього бізнесу України Громадські об’єднання підприємців, роботодавців та інші громадські об’єднання (надалі – Громадські об’єднання), що представляють малий і середній бізнес (надалі МСБ) України, визнаючи, що високий рівень корупції є системною перешкодою розвитку малого і середнього бізнесу в Україні;
наголошуючи, що поширення корупційних практик не дозволяє МСБ діяти прозоро, збільшувати свій внесок у легальну зайнятість населення, повністю сплачувати податки та соціальні внески; усвідомлюючи, що зниження рівня корупції потребує як політичної волі, так і системного публічного діалогу і співпраці між органами державної влади, місцевого самоврядування та бізнесом, застосування кращих антикорупційних практик всередині українського бізнесу; будучи переконаними у неприйнятності застосування будь-якого корупційного впливу при вирішенні проблем, пов’язаних з веденням підприємницької діяльності; зважаючи на необхідність оприлюднення та перевірки інформації про будь-які факти, спроби та загрози корупційних правопорушень; заявляють про готовність підтримати заходи для запобігання та протидії корупції, які, включають, але не обмежуються такими кроками: ОЧІКУВАНІ НАПРЯМКИ СПІВПРАЦІ З ОРГАНАМИ ДЕРЖАВНОЇ ВЛАДИ ТА МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ Запобігання корупційним правопорушенням

  • Створення незалежного професійного органу для повідомлення про та розгляду повідомлень про корупційні правопорушення;
  • Відмова від адміністративних практик, що провокують корупційні правопорушення (зокрема планових показників щодо розміру штрафних санкцій, розширеного трактування підстав для позапланових перевірок тощо);
  • Забезпечення правового захисту особам які повідомляють про вчинення корупційних правопорушень (зокрема державним службовцям та посадовим особам місцевого самоврядування);
  • Розробка “корупційних маркерів” для органів державної влади, місцевого самоврядування та їх посадових осіб, повязаних з регулюванням МСБ (зокрема в межах спеціальних правил, кодексів поведінки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування);
  • Запровадження спеціальних кваліфікаційних та етичних критеріїв до відбору посадових осіб, які виконують владні повноваження щодо МСБ;
  • Запровадження обов’язкового та публічного декларування активів, доходів і витрат посадових осіб, які виконують владні повноваження щодо МСБ (зокрема за період, що охоплює два роки до призначення на посаду і два роки після звільнення з посади);
  • Встановлення знижених граничних сум для застосування обов’язкового фінансового моніторингу активів, доходів та витрат посадових осіб, які виконують владні повноваження щодо МСБ;
  • Поширення інформації про кращі практики запобігання та протидії корупції, заохочення застосування таких практик;
  •  Запровадження мораторію на застосування контрольних (наглядових) заходів щодо МСБ протягом перших трьох років підприємницької діяльності (перших трьох років діяльності на підставі відповідної ліцензії, документа дозвільного характеру тощо);
  • Запровадження доступних процедур електронного подання заявок та отримання документів дозвільного характеру;
  • Встановлення виключних та чітких переліків підстав для відмови у видачі, відмови у продовженні терміну та для скасування (анулювання) ліцензій, документів дозвільного характеру, а також відмови у здійсненні дозвільних (погоджувальних) процедур;
  • Гарантування презумпції правомірності підприємницької діяльності, при якій діяльність (бездіяльність) суб’єкта господарювання вважається правомірною, якщо орган державного нагляду (контролю) не доведе протилежне.

Налагодження продуктивного публічного діалогу

  • Періодичне проведення та оприлюднення результатів моніторингу корупційних ризиків і рейтингів рівня корупції (спільно з громадськими об’єднаннями та експертними організаціями);
  • Періодична підготовка та оприлюднення офіційних звітів про рівень корупції в розрізі галузей сфер, регіонів (корупційних рейтингів, підготовлених спільно з громадськими об’єднаннями та експертними організаціями);
  • Запровадження ефективної процедури незалежної (зокрема, спільно з громадськими об’єднаннями та експертними організаціями) антикорупційної експертизи проектів законодавчих та регуляторних актів, пов’язаних із діяльністю МСБ.

Підвищення відповідальності за корупційні правопорушення

  • Врегулювання процедури відшкодування шкоди, заподіяної корупційними правопорушення посадових осіб державних органів та органів місцевого самоврядування, зокрема в частині реального виконання судових рішень про відшкодування такої шкоди;
  • Запровадження нормативних вирахувань з державних пенсій та інших виплат у випадку неможливості повного відшкодування шкоди, завданої внаслідок вчинення корупційних правопорушень;
  • Запровадження спрощеного порядку ротації і тимчасового відсторонення від виконання владних, контрольних (наглядових) та інших регуляторних повноважень, а також звільнення з посад посадових осіб через мотиви, пов’язані з корупційними правопорушеннями та їх ризиком;
  • Створення відкритого реєстру дисциплінарних, адміністративних та кримінальних проваджень про корупційні правопорушення;
  • Встановлення обмежень щодо обрання осіб визнаних винними у вчиненні корупційних правопорушень (в т. ч. адміністративних) до Верховної Ради України та місцевих рад призначення їх на посади в органах державної влади та місцевого самоврядування.

 ОЧІКУВАНІ СПІЛЬНІ ЗАХОДИ МАЛОГО ТА СЕРЕДНЬОГО БІЗНЕСУ

  • Своєчасне і належне повідомлення про корупційні правопорушення громадських об’єднань, взаємодія з уповноваженими державними органами задля оперативного, публічного та належного розслідування таких правопорушень;
  • Розробка спільних антикорупційних стандартів, стратегій та тактичних заходів, поширення інформації про кращі антикорупційні практики та підтвердження відповідності відносин МСБ та влади антикорупційним стандартам;
  • Організація відкритого навчання підприємців, посадових осіб підприємств та працівників МСБ з антикорупційними стандартами і практиками;
  • Запровадження тестування/атестування підприємців, посадових осіб підприємств та працівників МСБ з (високими) корупційними ризиками щодо володіння та дотримання антикорупційних стандартів та практик;
  • Визначення та оприлюднення переліку корупційно небезпечних процедур (відносин з органами державної влади і місцевого самоврядування, запобігання та мінімізація корупційних ризиків;
  • Запровадження періодичної добровільної сертифікації МСБ щодо застосування антикорупційних стандартів та практик;
  • Включення самооцінки чи незалежної оцінки корупційних ризиків та/або “корупційних маркерів” підприємств, а також їх покупців/постачальників (зокрема до звітів про корпоративну соціальну відповідальність).

http://stina.org.ua/

  • Другие Новини України

    «Історії успіху. Новий відлік» — історія цілеспрямованності

    Новини України

    21 марта 2024

    «Історії успіху. Новий відлік» — історія цілеспрямованності

    Запрошуємо на головну економічну подію року!

    Новини України

    18 марта 2024

    Запрошуємо на головну економічну подію року!

    ВОРКШОП «ШІСТЬ ІНСТРУМЕНТІВ ДЛЯ РОЗВИТКУ КОМПАНІЇ»

    Новини України

    12 марта 2024

    ВОРКШОП «ШІСТЬ ІНСТРУМЕНТІВ ДЛЯ РОЗВИТКУ КОМПАНІЇ»

    Последние записи блога

    «Історії успіху. Новий відлік» — історія цілеспрямованності

    Новини Асоціації

    21 марта 2024

    «Історії успіху. Новий відлік» — історія цілеспрямованності

    Запрошуємо на головну економічну подію року!

    Новини Харкова

    18 марта 2024

    Запрошуємо на головну економічну подію року!

    ВОРКШОП «ШІСТЬ ІНСТРУМЕНТІВ ДЛЯ РОЗВИТКУ КОМПАНІЇ»

    Новини Асоціації

    12 марта 2024

    ВОРКШОП «ШІСТЬ ІНСТРУМЕНТІВ ДЛЯ РОЗВИТКУ КОМПАНІЇ»

    Ошибка!