Главная » Деятельность » Семінар “Експорт: можливості для Вашого бізнесу”. Нотатки з події

Семінар “Експорт: можливості для Вашого бізнесу”. Нотатки з події

Цього тижня ми відвідали Харків з освітнім заходом «Експорт: можливості для Вашого бізнесу», метою якого було розповісти локальній бізнес-спільноті про можливості торгівлі з іншими країнами. І хоча погода була зовсім не весняною, подія зібрала понад 60 представників місцевого бізнесу.
Ділимося з вами короткими нотатками, які, сподіваємось, будуть корисними.
Перші кроки до експорту
Перш ніж почати експортну активність та спробувати себе у системній міжнародній торгівлі, слід ретельно виконати «домашню роботу» — провести аналіз свого бізнесу та побудувати експортну стратегію.
Тетяна Міськова, керівник напрямку B2G та Education Офісу, рекомендує розбити «підготовку» на 4 головні етапи:
· Внутрішній аналіз – проаналізувати власні активи, бізнес-процеси, шляхи до їх оптимізації.
· Зовнішній аналіз – проаналізувати ринок, на який ви плануєте вийти, конкурентне середовище на ньому.
· Висновки та побудова стратегії виходу на ринок – один з ключових моментів у «домашньому завданні», який базується на попередніх двох пунктах.
· Формування бізнес-плану – інформацію, яку ви зібрали у попередніх пунктах, тепер необхідно оформити у офіційний документ, який стане основою вашого бізнесу закордоном.
Олена Кудляк, виконавчий директор Українського центру сприяння інвестиціям та торгівлі (ITFC), під час свого виступу вже більш детально розповіла про покроковий алгоритм виходу на новий ринок:
1. Визначити готовність компанії до експорту.
2. Провести маркетингове дослідження та дослідження нового ринку.
3. З’ясувати вимоги та правила ведення бізнесу на цільовому ринку.
4. Знайти партнера на новому ринку.
5. Обрати оптимальну для себе бізнес модель.
6. Вирішити питання з логістики.
7. Подумати над шляхами зниження експортних ризиків.
Дотримуючись наданих алгоритмів, почати торгівлю з іншою країною буде значно простіше. Головне – продумати все заздалегідь та дотримуватись сформованого плану.
Міжнародні державні закупівлі (GPA) як один із способів експорту
Анна Міленіна, експерт Офісу, зазначила, що міжнародні державні закупівлі – найпростіший спосіб отримати доступ до іноземних ринків. Для торгівлі з урядами іноземних держав вам не потрібен локальний офіс у іншій країні, не потрібні витрати на рекламу, немає необхідності у створенні мережі роздрібної торгівлі. Все, що потрібно – лише прийняти участь у тендері та виконати його умови. Сьогодні обсяг ринку GPA складає $1.7 трлн.
Де можна шукати оголошення про тендери?
· ted.europa.eu – майданчик для країн ЄС
· fbo.gov – майданчик США
· buyandsell.gc.ca – тендери Канади
· jetro.go.jp – оголошення про закупівлі в Японії
Вимоги до виконавця доволі прості – мати дозволи на виконання тих чи інших робіт, мати необхідні знання та досвід, технічний потенціал та фінансовий стан підприємства. Тобто, головне, — щоб ви могли виконати замовлення.
Долучитися до ринку міжнародних державних закупівель не так вже складно, особливо сьогодні, коли доступ до інформації значно легший. Крім того, ви завжди можете звернутися до фахівців Офісу, які зможуть надати вам якісну безкоштовну консультацію.
Зовнішньоекономічні контракти: на що слід звертати особливу увагу?
Артем Наумов, асоційований партнер ILF, розповів про тонкощі укладання зовнішньоекономічних договорів. Так, наприклад, Артем рекомендує одразу визначитися з тим, який суд буде розглядати суперечку у разі проблем, ретельно прописати всі умови – від замовлення до останнього терміну виставлення претензій сторонами. Хороший контракт – такий контракт, умови якого зрозумілі навіть «не-юристу».
Обов’язково слід звернути увагу на наступні речі:
· Додаткові положення до контракту.
· Відповідальність та звільнення від відповідальності.
· Аспекти права інтелектуальної власності.
Крім того, Артем розповів і про очікуваня зарубіжних компаній від потенційних партнерів – особливу увагу приділяють організаційній схемі бізнесу (має бути «прозорою»), наявність юридично оформленого права власності на активи, які будуть використовуватися для виконання контракту, наявність юридичного зв’язку між бізнесом та його власником.
Для того, щоб підписати чесний та взаємовигідний договір, слід пам’ятати одне просте правило: хороший контракт – такий контракт, умови якого зрозумілі навіть «не-юристу».
Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою (CUFTA)
Нещодавно Угоду було прийнято Верховною Радою та підписано Президентом України. CUFTA відкриває для українських підприємців новий великий ринок – ринок Канади.
Емма Турос, Виконавчий директор Канадсько-Української Торгової Палати/ Координатор проекту CUTIS, розповіла про можливості, які тепер існують для українського бізнесу в рамках Угоди.
Найголовніше – нульові митні ставки аграрну та промислову продукції. Звичайно, продукція має відповідати певним вимогам, з якими можна ознайомитися за даними посиланнями:
· Export and Import Permits Act (http://laws-lois.justice.gc.ca/eng/acts/e-19/)
· Canada Agricultural Products Act and Regulations (http://laws-lois.justice.gc.ca/eng/acts/C-0.4/)
· Health of Animal Act and Regulations (http://laws-lois.justice.gc.ca/eng/acts/h-3.3/)
· Consumer Packaging and Labelling Act and Regulations (http://laws-lois.justice.gc.ca/eng/acts/C-38/)
Крім того, пані Емма розповіла і про те, чому Канада – привабливий ринок:
  • Канада – 11-та у світі економіка за обсягами імпорту.
  • Імпорт становить 31% ВВП Канади.
  • Населення Канади 39,5 млн. осіб.
  • Українці складають 3,87% від загального населення країни та є сьомою національною меншиною Канади.
Слід зазначити, що зараз проект CUTIS та Офіс з просування експорту проводять серію освітніх подій, які відкриють головні аспекти виходу на ринок Канади.
Ми вдячні Асоціації приватних роботодавців міста Харкова та благодійному фонду «Харків з тобою» за допомогу в організації події, а слухачам – за активну участь та позитивну оцінку події.
Завантажити презентації з події можна за даним посиланням.