fbpx
Главная » Деятельность » База знаний » Звіт про діяльність "Асоціації приватних роботодавців" за 2017 рік

Звіт про діяльність «Асоціації приватних роботодавців» за 2017 рік

Профіль організації

Харківська обласна громадська організація «Асоціація приватних роботодавців» створена 6 вересня 2010 року (дата реєстрації у обласному відділені Мінюсту).  Вісім років тому ми об’єдналися для того, щоб разом вирішувати проблеми, захищати свій бізнес, шукати нові рішення, розвивати свою справу і впливати на владу, з метою створення комфортних умов для бізнесу.

Наша місія: Ми прагнемо малий бізнес зробити великим і весь бізнес — чесним, обмінюючись знаннями і досвідом, і зміцнюючи зв’язки для спільного захисту.

Географічне покриття основної діяльності організації: Харківська область.

Організаційно-правова форма: Громадська організація.

Форма оподаткування: неприбуткова організація, ознака неприбутковості установи (організації) 0032.

Організація є юридичною особою. Місцезнаходження Організації (юридична адреса): 61001, м. Харків, вул. Плеханівська, буд. 16.

Головна мета діяльності Організації (за статутом) — представництво та захист економічних, правових, соціально-трудових та інших законних прав та інтересів своїх членів, сприяння їх підприємницькій діяльності.

Вищим керівним органом Організації є Конференція членів Організації. В період між засіданнями Конференції керівництво Організацією здійснює Рада. Голова Ради – Президент Організації. Президент Організації є вищою посадовою особою. Асоціація є членською організацією. Членство в Організації є індивідуальним та колективним.

Станом на 1 березня 2018 року організація налічує 267 членів.

Структура членства за розміром

 

Структура членства за напрямком діяльності

Організація залучає за потреби до 25 експертів (тренери (8), ментори (10), консультанти(7)) для надання послуг членам організації та стороннім підприємцям, реалізації проектів соціально-економічного розвитку.

Асоціація має повністю обладнаний орендований операційний офіс та орендоване приміщення для проведення навчальних  заходів, надання консультацій та роботи експертів місткістю до 25 осіб, яке обладнане wifi, мультимедійним проектором,  екраном, фліпчартом, 8-ма робочими місцями з ноутбуками та МФУ для роботи, фотокамерою з функцією відеозапису і штативом для зйомки заходів.

Організація веде облік згідно стандартів бухгалтерського обліку та звітується згідно норм Податкового кодексу. Звітування по кожному проекту ведеться згідно норм донорів. Організація кожного року публікує публічний річний звіт про результати діяльності.

Тип та обсяг минулих та поточних програм та проектів, що реалізує Організація:

 

НАЗВА ПРОЕКТУ та Опис ОДНИМ РЕЧЕННЯМ

 

ТРИВАЛІСТЬ

(місяць/рік –місяць/рік)

ДОНОР РОЗМІР ФІНАНСУВАННЯ
1 Реалізація програми «Новий відлік» шляхом проведення семінарів, тренінгів, майстер-класів та надання інформаційних, маркетингових, юридичних консультацій підприємцям із числа переселенців, ветеранів АТО з метою розвитку підприємницької ініціативи у безробітних та започаткування ними власної справи у сфері малого бізнесу (виконання заходів п.4.8. розділу 4 Програми сприяння розвитку малого та середнього підприємництва в Харківській області на 2016-2020 роки) Вересень-грудень 2017 Харківська обласна рада 250000 грн.
2 «Open budget. Tool of social control» Мета проекту: Залучення членів місцевих громад до процесів моніторингу місцевих бюджетів та допомогу в їх участі в розробці програм соціально — економічного розвитку громади. 01.07.2017-30.06.2018 NED 36060$
3 «Прозорий бюджет, як інструмент громадської участі». Ціль –  Підвищити спроможність та активізацію ОГС у сфері моніторингу публічних фінансів та залучення широкого кола активних громадян для визначення прорахунків щодо фінансування видатків місцевого бюджету Харківської області. 17.07.2017-16.02.2018 Фонд Східна Європа 226523 грн.
4 “Новий відлік. Малі міста» Підтримка інтеграції ВПО та ветеранів АТО у місцеву громаду шляхом підтримки їх самозайнятості 01.09.2017-31.03.2018 GIZ 180596 грн.
5 «Новий відлік». Підтримка інтеграції ВПО та ветеранів АТО у місцеву громаду.

 

 

2015 — 2017 Міжнародний фонд «Відродження» 3200000 грн.
6 «Нові обличчя». Залучення членів громади до процесів самоврядування, децентралізації. 2015-2017 European Endowment For Democracy

 

61160 €
7 Аналіз бюджету Харківської області. Створення групи експертів з бюджетного аналізу Грудень 2016 – січень 2017 CIPE Україна 800$
8 Адвокасі кампанія «Зниження корупції в секторі малого та середнього бізнесу при здійсненні реєстрації речових прав на нерухоме майно»

 

 

2014 CIPE Україна 2000$
9 Розбудова організаційної спроможності регіональних НГО в місцевому самоврядуванні в період децентралізації.

 

 

2014 ІСАР «Єднання» 800$
10 Розбудова організаційної спроможності регіональних НГО

 

 

2013 ІСАР «Єднання» 2000 $
11 «Майстерня бізнесу». Підтримка розвитку підприємництва у регіоні 2012 ПАТ «Райффайзен Банк Аваль» 46000 грн.

 

Сайт організації: http://apr.org.ua/

Група Організації у facebook https://www.facebook.com/groups/employer/

Сторінка організації у facebook https://www.facebook.com/apr.org.ua/

Телефони організації:(057)781-03-46, (099)561-92-87, (068)795-70-65

Електронна пошта організації: asprro@gmail.com

Опис послуг у сфері підтримки бізнесу,

що надає ХОГО «Асоціація приватних роботодавців» у Харківській області.

  1. Консультації.

Організація надає послуги з консультування членів організації та сторонніх представників МСБ:

  • з юридичних питань ведення господарської діяльності;
  • з питань оподаткування;
  • з бухгатерських питань та аудиту;
  • з питань аудиту легальності бізнесу;
  • з питань трудових відносин;
  • з фінансових питань (залучення грантів, інвестицій, кредитів);
  • з питань стратегічного розвитку та бізнес-планування;
  • з питань маркетингу та реклами.

Консультації надають експерти організації (члени Ассоціації), що мають досвід 10 та більше років господарської діяльності, члени організації, що займаються цим видом діяльності, залучені експерти.

  1. Тренінги та майстер-класи.

Для започаткування власної справи, розширення вже діючого бізнесу, підвищення кваліфікації володільців бізнесу чи найманого персоналу організація проводить навчальні заходи у формі тренінгів чи майстер-класів тривалістю від 2-х годин до 52 годин (навчальний курс).

Найбільші проекти, що включають консультації та навчальні заходи, реалізовані за останні 3 роки:

Проект «Майстерня бізнесу» – допомога у започаткуванні й веденні власного бізнесу та підтримка при підготовці бізнес-планів і залученні інвестицій (2012–2013 роки, донор – ПАТ «Райффайзен Банк Аваль»).

Проект Центр підтримки підприємницьких ініціатив ВПО та ветеранів АТО у м. Харкові «Новий відлік». (2015-2017 роки, донор «Міжнародний фонд «Відродження», партнер БО «БФ «Станція «Харків»)

Проект «Прозорий бюджет, як інструмент громадської участі» за підтримки Фонду Східна Європа (2017-2018)

Проект «Open budget. Tool of social control» при підтримці NED (2017-2018)

  1. Інформування про можливості.

Для надання послуг з інформування організація проводить щотижневу електронну розсилку підписникам (членам Асоціації та іншим бажаючим) інформаційний лист. До складу розсилки включається наступна інформація:

  • останні зміни у законодавстві, що стосуються ведення бізнесу;
  • інформація про наявні діючі програми міжнародної технічної допомоги, інвестиційні програми, програми кредитних установ та банків;
  • аналітична інформація від експертів організації;
  • інформація про проведення консультацій та навчальних заходів;
  • інформація про проведення публічних заходів (конференції, форуми, круглі столи тощо);
  • — інформація від партнерів організації та інше.

У базі підписників на сьогодні 980 підписників з регіону та 1974 підписника з інших областей.

  1. Публічні заходи.

Організація проводить, виступає співорганізатором, партнером та інформаційним партнером таких заходів як конференції, форуми, презентації.

Нетворкінг. Заходи для налагодження нових зв’язків (клієнти, партнери). На заходах можуть бути присутні не тільки члени організації, але і сторонні підприємці, представники компаній, державних органів, закордонні бізнесмени.

Комунікації та публічні консультації.

Організація є організатором та учасником заходів партнерів у формі прес-конференцій, круглих столів, експертних зустрічей, фокус груп, панельних дискусій, телевізійних інтерв’ю.

На цих заходах інформуються громадськість, державні органи влади, члени організації та потенціальні клієнти про послуги організації, результати нашої роботи, обговорюються проблемні питання ведення бізнесу та шляхи їх вирішення, напрацьовуються спільні рішення та напрямки діяльності партнерів організації.

Ці ж заходи використовуються у якості пропонованих послуг для просування товарів та послуг членів організації чи сторонніх клієнтів.

Для комунікацій організація активно використовує соціальні мережі. У facebook є група організації та офіційна сторінка, а також цільові групи, та сторінки, що адмініструються організацією. Загальна кількість учасників груп та підписників сторінок складає більше 8000 осіб.

Організація має інформаційне партнерство для поширення інформації серед цільової аудиторії з:

Прес-центр «Накіпело»

Медіацентр «Время»

Телеканал «АТВК»

Телеканал «Simon»

Прес-служба Харківської обласної державної адміністрації

Харківським регіональним фондом підтримки підприємництва

Департаментом з підвищення конкурентоздатності регіону Харківської обласної державної адміністрації

Департаментом економіки та міжнародних відносин Харківської обласної державної адміністрації

Випуск друкованих методичних посібників з рекомендаціями для ведення підприємницької діяльності. Тираж 2012 рік – 3000 екз., тираж 2013 – 200 екз., тираж 2015 – 1000 екз., тираж за 2016 рік – 500 екз. та електронна версія

Адвокасі кампанії.

Проведення інформаційних компаній з метою підвищення обізнаності цільових аудиторій.

Серед них:

Проект «Адвокасі-кампанія «Зниження корупції в секторі малого та середнього бізнесу при здійсненні реє- страції речових прав на нерухоме майно» (2013–2014 роки, донор – Центр міжнародного приватного підприємництва; партнери – Дніпропетровський координаційно-експертний центр з питань регуляторної політики, м. Дніпро; Товариство фахівців з промислового менеджменту, м. Черкаси; Спілка підприємців «Стіна», м. Вінниця);

Адвокасі-кампанія по делегуванню кандидата від бізнесу на посаду керівника Головного управління ДФС у Харківській області.

Проект «Мій бізнес захищено!»

Опис діяльності

Загалом 2017 році було проведено наступні заходи:

  • семінари (10) – 270 учасників;
  • робочі зустрічі (9) – 160 учасніків;
  • «круглі столи» (3) – 100 учасників;
  • відкриті тренінги (9) – 320 учасників;
  • прес – конференції (12) – 130 учасників;
  • форум учасників проекту «Новий відлік» (1) – 80 учансиків;
  • панельних дискусій (2) – 150 учасників;
  • навчальні курси (10) – 125 учасників.

Досвід реалізації проектів

 

Створення Центру підтримки підприємницьких ініциатив «Новий відлік» у м. Харків (2015-2017 р.р.)

 

Проект реалізується з 1 червня 2015 року за підтримки: Міжнародного фонду «Відродження». Автори та виконавці проекту: ХОГО « Асоціація приватних роботодавців» та БО «БФ «Станція «Харків». Партнер проекту Харківський обласний центр зайнятості. Допомогу у реалізації проекту надавали Департамент економіки та міжнародних відносин ХОДА, Департамент з підвищення конкурентоспроможності регіону ХОДА, Харківський регіональний фонд підтримки підприємництва. Завершення терміну реалізації проекту: 31 грудня 2016 року.

 

Мета проекту — допомога вимушено-переміщеним особам (ВПО), які мають намір залишитися у Харкові та області та демобілізованим воїнам АТО у започаткуванні, поновленні та розвитку власного бізнесу. Створення нових робочих місць, підтримка сприятливого середовища підприємницьких ініціатив та розвитку підприємницької діяльності ВПО та демобілізованим воїнам АТО в регіоні. Кінцевою метою проекту є забезпечення можливості влаштувати гідне життя у Харкові людям, які цього прагнуть, створення сприятливого середовища для розвитку бізнесу у м. Харкові та налагодження діалогу й досягнення взаєморозуміння у місцевій громаді, використання отриманого досвіду для підтримки бізнесу регіону у подальшому.

 

Цільова аудиторія проекту: ВПО, які мають намір залишитися у Харкові та області, демобілізовані воїни АТО та члени їх родин, які мають досвід ведення власного бізнесу та/або схильність і мотивацію до підприємницький діяльності.

2015 рік

Проект «Новий відлік», який був реалізований у місті Харкові у 2015 році, викликав великий інтерес серед внутрішньо переміщених осіб. Учасники проекту переїхали до Харківського регіону із зони проведення АТО та пов’язують з Харковом своє подальше життя.

На участь в проекті «Новий відлік» 2015 року у м. Харкові було подано 250 заявок від ВПО, з яких було відібрано 100 учасників. Протягом проекту учасники пройшли навчання з основ ведення підприємницької діяльності та підготували власні бізнес-проекти до участі у конкурсі на грантову підтримку. Усього до конкурсу було представлено 62 бізнес проекти, з яких 35 отримали грантову підтримку на розвиток власної справи. Загальна сума грантового фінансування склала 1 360 000 грн., з яких 1 050 000 грн. — фінансування від МФ “Відродження” та 310 000 грн. — фінансування за рахунок залучених до проекту благодійних внесків від представників харківського бізнес-середовища. Усі проекти, підтримані у рамках проекту “Новий відлік” у м. Харкові у 2015 році показують позитивні результати бізнес-діяльності та соціальну активність. За рахунок реалізації бізнес-проектів створено більше 80 робочих місць. За два квартали 2016 року сплачено податків на суму майже 280000 грн. (єдиний податок, ЕСВ, ПДФО, військовий збір).

2016 рік

Інформація про проект «Новий відлік» швидко поширилась серед спільноти Харківського регіону та викликала високий соціальний запит на продовження проекту. При цьому, брати участь у проекті зацікавлені не тільки ВПО, а й представники місцевого населення, які мають цікаві бізнес-ідеї, проте не мають можливості їх реалізувати, через брак відповідних знань, втрату бізнес-  зв’язків або стартового капіталу. Прикладом такої категорії населення є демобілізовані воїни АТО та члени їх родин.

За результатами відбору у 2016 році: на участь в проекті було подано 258 заявок. 52 з них – демобілізовані воїни АТО, 14 – члени родин учасників АТО, 192 – внутрішньо переміщені особи. При цьому 4 заявки було подано особами, які мають одночасно статус ВПО та учасника АТО, а один учасник має статус біженця (Абхазія).

За результатами конкурсного відбору, до проекту «Новий відлік» було відібрано 100 бізнес ідей учасників: з них 21- учасник АТО, 9 – члени родин учасників АТО, 70 – внутрішньо переміщені особи. Всього — 59 чоловіка та 41 жінка. ВПО це вихідці з АР Крим 3 особи, Луганська область 29 осіб, 38 Донецька область.

Відмінність цього відбору, це велика кількість учасників, які сьогодні проживають у Харківській області  20 осіб, а також залучення до проекту 5 учасників з інших областей України, а саме Полтавська, Дніпропетровська та Сумська області. На 1 серпня 2016 року 19 проектів «Нового відліку – 2» отримали фінансування у розмірі від 20000 до 80000 грн. на загальну суму 800000 грн. та розпочали свою діяльність.

Фінансування отримали 19 проектів на загальну суму 800000 грн. (МФ «Відродження»)

 

2017 рік

За результатами відбору серед 120 кандидатів відібрано 50 учасників проекту та вони почали навчання у рамках двох груп. До середини серпня планується відібрати ще 25 кандидатів на участь у проекті.

Бізнес-плани, які будуть розроблені учасниками за підтримки менторів проекту будуть подані на конкурси для фінансування у рамках програми Центру зайнятості (загальна сума бюджету 6 млн. грн. на умовах поворотної безпроцентної позики) та Харківського регіонального фонду підтримки підприємництва (загальна сума бюджету 400000 грн. на умовах пільгового кредитування).

Початок проекту профінансовано МФ «Відродження» (400000 грн.)

Інноваційність проекту.

  1. Ретельний попередній відбір кандидатів на участь із залученням професійних рекрутерів. Для визначення найбільш готових до ведення підприємницької діяльності кандидатів.
  2. Обов’язковий навчальний курс основ підприємницької діяльності. Тренери курсу – це підприємці з досвідом ведення власного бізнесу не менше ніж 10 років. Згідно проведеного опитування учасників проекту відносно якості навчального курсу за 10 бальною системою, 90% опитаних оцінили тренінги на 8 та вище балів.
  3. Команда менторів, які надають індивідуальні консультації учасникам проекту. Ментори – це також підприємці з досвідом ведення власного бізнесу не менше ніж 10 років.
  4. Наявність коштів для надання фінансової підтримки переможцям у вигляді безповоротної допомоги (грант) для початку або реанімації бізнесу.
  5. Співробітництво та підтримка місцевими органами влади.
  6. Залучення інвесторів для інвестування у проекти вже на етапі, коли вони виходять на розширення чи масштабування.
  7. Максимальна публічність та інформування громадськості та зацікавлених осіб про нашу діяльність та результати.

Головний соціальний ефект проекту: ми сприяємо створенню робочих місць у першу чергу серед вразливих категорій населення: ВПО, ветерани АТО або члени їх сімей, у тому числі тих, хто загинув. Проект може бути поширено на людей з підвищеними потребами, молодь, у тому числі, випускників ВНЗ, що прагнуть почати власну справу.

У процесі реалізації проекту ми виділили деякі проблеми ВПО у сфері зайнятості та пропонуємо шляхи їх вирішення.

Основні проблеми  ВПО у сфері зайнятості:

  • Недовіра до ВПО з боку місцевих мешканців;
  • Небажання роботодавців брати на роботу ВПО оскільки є побоювання, що вони можуть повернутися додому;
  • Збільшення конкуренції на ринку праці;
  • Недостатня кількість ресурсів (поворотних та безповоротних) для початку власної справи;
  • Недостатньо знань для підготовки якісного бізнес-плану для залучення фінансування, бізнес-плани мають низьку якість;
  • Низька готовність та мотивація для самостійного ведення підприємницької діяльності;
  • Висока ризиковість ведення підприємницікої діяльності та низький процент життездатності проектів.

Шляхи вирішення:

  • Залучення рекрутерів на етапі відбору бажаючих почати власну справу;
  • Обов’язковий курс навчання основам підприємницької діяльності та особливостям ведення власної справи на новому місці проживання;
  • Залучення менторів (підприємців з великим досвідом ведення діяльності) для допомоги у розробці, підготовці бізнес-плану та презентації його потенційним інвесторам;
  • Залучення кредитних, інвестиційних закладів та приватних інвесторів на захист бізнес-планів;
  • Супровід бізнес-планів на етапі запуску та початкового розвитку;
  • Залучення ВПО до бізнес-асоціації для додаткового використання досвіду інших підприємців (партнерство, наставництво та т.ін.);
  • Залучення у якості партнерів органів місцевої влади та самоврядування.

Специфічні проблеми молодих переселенців у сфері зайнятості, додатково до вищезазначених:

  • Відсутність досвіду;
  • Відсутність повної середньої та/або вищої освіти.

Шляхи їх вирішення:

  • ми маємо договір про співробітництво з Центром зайнятості, який додатково допомогає у професійній орієнтації, та переорієнтації (перепрофілюванні) з врахування наявних вакансій від роботодавців;
  • ми співпрацюємо з місцевими ВНЗ для вирішення проблем молоді ВПО.

Специфічні проблеми жінок-переселенців у сфері зайнятості, додатково до вищезазначених:

  • Нерівність можливостей.

Шляхи їх вирішення:

  • У рамках нашого проекту ми надаємо рівні можливості жінкам та чоловікам.

 

Группа бюджетного аналізу та розробки програм місцевого економічного розвитку.

Ефективний розвиток територіальних громад потребує активної участі обізнаних в своїх правах громадян, які здатні впливати та контролювати на місцевому рівні органи влади. Методи, якими слід керуватися для впровадження механізму контроля за владою – це освіта, набуття необхідних знань, навичок, збільшення поінформованності громадян у своїх правах та обов’язках. Для контроля за владою, попередження проявів корупції у громадян недостатньо знань, за допомогою яких можна проконтролювати використання бюджетних коштів на місцевому рівні, відсутні знання з основ регуляторної політики, адвокасі, інструментів впливу на органи місцевого самоврядування для досягнення необхідних цілей. Відсутність активної участі громадян (чоловіків та жінок) у громадському житті робить їх вразливими від прийняття непрозорих рішень органами місцевого самоврядування та нездатними впливати на прийняття таких рішень. Саме тому вкрай необхідно залучати якомога більше активних громадян для участі у побудові сучасного демократичного суспільства. В сучасних умовах все це повинно відбуватися не в умовах конфронтації з місцевою владою, а за умови активної співпраці та налагодженні діалогу між членами громади та органами місцевого самоврядування.

Ми пропонуємо об’єднати зусилля і залучити членів місцевих ГО, активістів, підприємців та депутатів місцевих рад та представників виконавчих органів для активної співпраці з метою реалізації реформ на місцевому рівні через громадський моніторинг місцевих бюджетів та участі громади у розробці місцевих програм соціально – економічного розвитку. Для цього ми проведемо виїзні зустрічі у зацікавлених ОТГ. Проведемо інформаційну кампанію з метою інформування та залучення активних небайдужих громадян до участі у громадському моніторингу бюджетного процесу. Сформуємо у кожній громаді команду із числа місцевих активістів, підприємців та депутатів місцевих рад, які пройдуть навчання та отримують необхідні знання та навички щодо бюджетного аналізу, проектного менеджменту, адвокасі, основ регуляторної політики, антикорупційній експертизі  тощо. Спільна робота представників місцевої влади з активістами з числа громадян та місцевих ГО сприятиме налагодженню стосунків і діалогу у протилежних сторін, що матиме позитивні наслідки для майбутньої злагодженої роботі по вирішенню наявних проблем та досягнення сталого розвитку громади. Учасники створеної команди отримають необхідні знання для подальшої сумісної роботи над бюджетом громади та  проведуть аналіз наявних програм місцевого економічного розвитку на предмет ефективності використання бюджетних коштів. На основі аналізу бюджету та програм місцевого економічного розвитку будуть розроблені пропозиції щодо вдосконалення бюджетного процесу; внесені зміни до діючих програм або запропоновані нові програми місцевого економічного розвитку. Особливу увагу буде направлено на створення нових економічних можливостей з врахуванням потреб громад, що потерпіли від наслідків анексії Криму та конфлікту на Донбасі для вирішення потреб працевлаштування переселенців та ветеранів АТО. Також, у рамках проекту ми направимо увагу на підтримку жіночого підприємництва. Сприяння підприємницькій діяльності членів громад створить можливості для подолання цих викликів та є одним із напрямків місцевого економічного розвитку. Покращення бізнес клімату та допомога у започаткуванні власної справи стимулює створення нових робочих місць та додаткових надходжень до бюджету ОТГ. Проект завершується у 2018 році.

Розроблено та надруковано методичний посібник «Як контролювати власні грошові кошти в місцевому бюджеті». При розробці матеріалів методичного посібника використано результати проведеного аналізу бюджету Харківської області та цільових програм. Для ілюстрації використані матеріали розробленої інфографіки.  Методичний посібник містить методику ,що використовувалася для проведення аналізу, чисельні та якісні показники, рекомендації громадськості для моніторингу бюджетів, висновки та пропозиції , підсумки та перелік використаних першоджерел. Методичний посібник може використовуватися інститутами громадянського суспільства, представниками органів місцевого самоврядування,  експертами та членами громад для моніторингу бюджетного процесу та внесення пропозицій до програм місцевого економічного розвитку.

За результатами проведеного аналізу бюджету області розроблено 2 масива інфографіки.

Проведено круглий стіл за результатами аналізу бюджету області. Оприлюднені результати роботи над змінами та озвучені пропозиції щодо внесення поправок до програми розвитку підприємництва на 2016-2020рр.відносно перерозподілу бюджетних коштів на вирішення проблем самозайнятості внутрішньо-переміщених осіб та ветеранів АТО. Учасники круглого столу домовилися про продовження співпраці у напрямку моніторингу бюджетів місцевих органів влади.

Проведено робочі зустрічі з учасниками, експертами проекту та зацікавленими особами, щодо подальшої роботи по проекту.

Знято та змонтовано відео для інформування громадян щодо їх прав стосовно активної участі у прийнятті рішень по моніторингу та розподілу бюджетних коштів та участі у формування пропозицій до програм місцевого економічного розвитку.

Проведено адвокасі компанію для впливу на прийняття рішень щодо бюджетного процесу. У рамках адвокасі компанії була створена коаліція із організацій, що підписали Меморандум. Члени коаліції провадили публічну діяльність з використанням  результатів проекту для здійснення впливу на органи місцевого самоврядування та осіб, що могли прийняти рішення для досягнення цілей проекту. Розміщення новин про результати проекту впливали на ключових осіб та створювали необхідну громадську думку на користь завдань проекту. Це дозволило достатньо легко без застосування акцій прямої дії досягти майже усіх поставлених цілей за виключенням прийняття програми щодо компенсації процентних ставок для кредитів для підприємців. Проблема досягнення цього результату була не у небажанні обласної ради а у необхідності уточнення відповідності норм розробленого проекту з діючим законодавством. Представники профільного департаменту ( департамент економіки та міжнародних відносин Харківської обласної державної адміністрації) ідуть на контакт з командою проекту та співпрацюють для вирішення нагальних проблем для досягнення цілей проекту у майбутньому, але за проханням працівників зазначеного департаменту ми не завжди оприлюднюємо роботу що провадиться, це викликано особливостями державної служби та підпорядкуванням.

Результати реалізації проектів

 

Основні досягнення:

  • Досвід реалізації проектів використано для розробки обласної Програми сприяння розвитку підприємництва на 2016-2020 роки. і з початку 2017 року цей проект реалізується у рамках обласної програми за підтримки Харківської ОДА.
  • За пропозицією експертів проекту Харківська обласна рада прийняла рішення виділити додатково 500 000 грн. щорічно на потреби щодо вирішення питань само зайнятості ВПО та ветеранів АТО. Також, Харківська обласна рада прийняла рішення та фактично виділила на ці потреби 250 000 грн. вже у 2017р.
  • Досвід реалізації проекту був помічений та експерти проекту запрошені поділитися досвідом у рамках навчальної програми з бюджетного аналізу CIPE Україна (Центр міжнародного приватного підприємництва).
  • Найяскравішим показником роботи в рамках проекту ми вважаємо виділення фінансування обласним бюджетом коштів на програму розвитку підприємництва в рамках проекту «Новий відлік», який спрямований на допомогу ВПО і воїнам АТО з відновлення або відкриття свого бізнесу і можливості адаптації в сучасному суспільстві.
  • Ще одним важливим на наш погляд результатом роботи за проектом «Прозорий бюджет» є внесення пропозиції компенсації процентних ставок по кредитуванню для малого і середнього бізнесу.

Ці результати будуть сприяти в подальшому збільшенню прозорості бюджетного процесу та підвищення ефективності використання бюджетних коштів в рамках програм соціально-економічного розвитку.

 

проект «Відкритий бюджет.Інструмент громадського контролю » / «Open budget. Tool of social control» « за підтримки  Національного фонда за демократію (NED)

Мета проекту: Залучення членів місцевих громад до процесів моніторингу місцевих бюджетів та допомогу в їх участі в розробці програм соціально — економічного розвитку громади.

Діяльність в рамках проекту спрямована на створення робочих груп з представників місцевих громад, бізнес асоціацій та громадських організацій, для проведення незалежного бюджетного аналізу, виявлення прорахунків при формуванні дохідної частини місцевих бюджетів, внесення пропозицій пріоритетів і джерел фінансування заходів місцевого економічного розвитку (МЕР) місцевим органам влади, визначення напрямків і проведення адвокасі компаній для ефективного перерозподілу коштів бюджету та навчання бюджетному аналізу жителів регіону для здійснення впливу громадськості на прийняття рішень при фінансуванні місцевих програм.

Результат діяльності за 2017р.

З метою підвищення рівня інформованості про цілі і завдання проекту і створення передумов для громадського контролю місцевої влади в плані витрачання бюджетних коштів відбулися виїзні зустрічі в Дергачівський, Печенізький та Валківський райони області.

Сформована група учасників проекту з активістів Дергачівського, Печенізького та Валківського районів Харківської області для подальшої роботи -Навчання бюджетному аналізу з одночасним застосуванням знань на практиці – 30чол.

Пройшла узгодження програма навчальних тренінгів і складений графік занять для учасників проекту.

Проведено навчальні модулі «Доступ до публічної інформації», «Громадський моніторинг місцевих бюджетів в частині фінансування заходів місцевого економічного розвитку», «Адвокасі. Кампанія громадського представництва інтересів суспільства »і« Проектний менеджмент. Управління проектами ».

В процесі тренінгових занять учасники отримали знання про аналіз і контроль за використанням бюджетних коштів, набули навичок і досвід розробки програм місцевого економічного розвитку. На даний момент учасники перейшли від теорії до практичного завдання — проведення аналізу місцевого бюджету. Аналіз буде здійснюватись на отриманих раніше даних від районів області за допомогою програми, яка розробляється в рамках проекту під робочою назвою «АПР-бюджет».