Актуальні питання податку на прибуток у 2017 році

Статті

9 марта 2017

Актуальні питання податку на прибуток у 2017 році

В  Київській  ОДПІ  м. Харкова ГУ ДФС у Харківської області відбувся черговий сеанс телефонного зв’язку „гаряча лінія ” з начальником відділу адміністрування податку на прибуток  Київської   ОДПІ  м. Харкова ГУ ДФС у Харківської області  Тетяною Валдайцевою   на тему „Актуальні питання податку на прибуток у 2017 році  ” Пропонуємо Вам ознайомиться з відповідями  на найбільш актуальні запитання: Який порядок сплати податку на прибуток з 01.01.2017? Порядок обчислення та сплати податку на прибуток підприємств визначено ст. 137 Податкового кодексу України Податок нараховується платником самостійно за ставкою, визначеною ст. 136 ПКУ, від бази оподаткування, визначеної згідно зі ст. 135 ПКУ (п. 137.1 ст. 137 ПКУ). Згідно з п. 137.4 ст. 137 ПКУ податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених п. 137.5 ст. 137 ПКУ, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком. Пунктом 137.5 ст. 137 ПКУ встановлено, що річний податковий (звітний) період встановлюється для таких платників податку: а) платників податку, які зареєстровані протягом звітного (податкового) року (новостворені), що сплачують податок на прибуток на підставі річної податкової декларації за період діяльності у звітному (податковому) році; б) виробників сільськогосподарської продукції; в) платників податку, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід), за попередній річний звітний (податковий) період, не перевищує 20 мільйонів гривень. При цьому до річного доходу від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначеного за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід), включається дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), інші операційні доходи, фінансові доходи та інші доходи. Відповідно до п. 137.8 ст. 137 ПКУ платники податку на дохід: суб’єкти, які здійснюють випуск та проведення лотерей, щоквартально сплачують податок на дохід у порядку і в строки, які встановлені для квартального податкового (звітного) періоду з поданням податкової декларації з податку на прибуток. Згідно з п. 57.1 ст. 57 ПКУ платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого ПКУ для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених ПКУ.                   Які первинні документи необхідні при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток? Відповідно до п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України визначено, що для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту. Зокрема п. 44.2 ст. 44 ПКУ встановлено, що для обрахунку об’єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування. Згідно з абзацом одинадцятим ст. 1 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 996) первинний документ — документ, який містить відомості про господарську операцію. Частинами першою та другою ст. 9 Закон № 996 передбачено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов’язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.                 Яким чином здійснюється перереєстрація неприбуткової організації при внесенні змін до установчих документів та яким чином подається заява і установчі документи до контролюючого органу? Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 440 (далі – Порядок). Згідно з п. 14 Порядку у разі зміни організаційно-правової форми неприбуткової організації, внесення змін до її установчих документів або установчих документів організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація (для первинних організацій політичних партій або професійних спілок), до контролюючого органу подається реєстраційна заява з позначкою «зміни», до якої додаються копії документів, відповідно до п. 6 Порядку. Заява та копії документів повинні бути подані протягом 10 робочих днів з дня державної реєстрації таких змін, а у разі, коли державна реєстрація змін не здійснюється, протягом 10 робочих днів з моменту виникнення вказаних у п. 14 Порядку обставин. Реєстраційна заява та копії зазначених документів можуть бути подані (надіслані) неприбутковою організацією в один із таких способів: — особисто керівником або представником неприбуткової організації (в обох випадках з документальним підтвердженням особи та її повноважень) або уповноваженою на це особою; —  поштою з повідомленням про вручення та описом вкладення; —  засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством, якщо установчі документи оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань» ; — державному реєстратору як додаток до заяви про державну реєстрацію. Така заява в електронній формі в установленому порядку передається технічним адміністратором Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань до контролюючих органів разом з відомостями про державну реєстрацію утворення юридичної особи згідно із Законом (абзаци другий — шостий п. 6 Порядку). Пунктом 15 Порядку визначено, що за результатами розгляду реєстраційної заяви з позначкою «зміни» контролюючий орган відповідно до пунктів 7 і 8 Порядку вносить записи (зміни) до Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр) та видає неприбутковій організації рішення про повторне включення неприбуткової організації до Реєстру або про зміну ознаки неприбутковості, або про відмову у повторному включенні організації до Реєстру. Під час повторного включення неприбуткової організації до Реєстру ознака неприбутковості та дата її присвоєння не змінюються.  

  • Другие Статті

    Форум «Економічне відновлення та розвиток»: ключові пропозиції, сформульовані учасниками

    Статті

    22 ноября 2024

    Форум «Економічне відновлення та розвиток»: ключові пропозиції, сформульовані учасниками

    «Створення культури партнерства»: підтримка малого бізнесу Харківщини та розвиток місцевих продуктів для міжнародного ринку

    Статті

    13 ноября 2024

    «Створення культури партнерства»: підтримка малого бізнесу Харківщини та розвиток місцевих продуктів для міжнародного ринку

    Підсумки Форуму «Економічне відновлення та розвиток: консолідація зусиль громадянського суспільства, бізнесу і влади»

    Статті

    6 ноября 2024

    Підсумки Форуму «Економічне відновлення та розвиток: консолідація зусиль громадянського суспільства, бізнесу і влади»

    Последние записи блога

    Форум «Економічне відновлення та розвиток»: ключові пропозиції, сформульовані учасниками

    Новини України

    22 ноября 2024

    Форум «Економічне відновлення та розвиток»: ключові пропозиції, сформульовані учасниками

    «Створення культури партнерства»: підтримка малого бізнесу Харківщини та розвиток місцевих продуктів для міжнародного ринку

    Новини Асоціації

    13 ноября 2024

    «Створення культури партнерства»: підтримка малого бізнесу Харківщини та розвиток місцевих продуктів для міжнародного ринку

    Підсумки Форуму «Економічне відновлення та розвиток: консолідація зусиль громадянського суспільства, бізнесу і влади»

    Новини Асоціації

    6 ноября 2024

    Підсумки Форуму «Економічне відновлення та розвиток: консолідація зусиль громадянського суспільства, бізнесу і влади»

    Ошибка!