Антикорупційна декларація малого і середнього бізнесу України

Новини України

18 апреля 2014

Антикорупційна декларація малого і середнього бізнесу України

АНТИКОРУПЦІЙНА ДЕКЛАРАЦІЯ Малого і середнього бізнесу України Громадські об’єднання підприємців, роботодавців та інші громадські об’єднання (надалі – Громадські об’єднання), що представляють малий і середній бізнес (надалі МСБ) України, визнаючи, що високий рівень корупції є системною перешкодою розвитку малого і середнього бізнесу в Україні;
наголошуючи, що поширення корупційних практик не дозволяє МСБ діяти прозоро, збільшувати свій внесок у легальну зайнятість населення, повністю сплачувати податки та соціальні внески; усвідомлюючи, що зниження рівня корупції потребує як політичної волі, так і системного публічного діалогу і співпраці між органами державної влади, місцевого самоврядування та бізнесом, застосування кращих антикорупційних практик всередині українського бізнесу; будучи переконаними у неприйнятності застосування будь-якого корупційного впливу при вирішенні проблем, пов’язаних з веденням підприємницької діяльності; зважаючи на необхідність оприлюднення та перевірки інформації про будь-які факти, спроби та загрози корупційних правопорушень; заявляють про готовність підтримати заходи для запобігання та протидії корупції, які, включають, але не обмежуються такими кроками: ОЧІКУВАНІ НАПРЯМКИ СПІВПРАЦІ З ОРГАНАМИ ДЕРЖАВНОЇ ВЛАДИ ТА МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ Запобігання корупційним правопорушенням

  • Створення незалежного професійного органу для повідомлення про та розгляду повідомлень про корупційні правопорушення;
  • Відмова від адміністративних практик, що провокують корупційні правопорушення (зокрема планових показників щодо розміру штрафних санкцій, розширеного трактування підстав для позапланових перевірок тощо);
  • Забезпечення правового захисту особам які повідомляють про вчинення корупційних правопорушень (зокрема державним службовцям та посадовим особам місцевого самоврядування);
  • Розробка “корупційних маркерів” для органів державної влади, місцевого самоврядування та їх посадових осіб, повязаних з регулюванням МСБ (зокрема в межах спеціальних правил, кодексів поведінки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування);
  • Запровадження спеціальних кваліфікаційних та етичних критеріїв до відбору посадових осіб, які виконують владні повноваження щодо МСБ;
  • Запровадження обов’язкового та публічного декларування активів, доходів і витрат посадових осіб, які виконують владні повноваження щодо МСБ (зокрема за період, що охоплює два роки до призначення на посаду і два роки після звільнення з посади);
  • Встановлення знижених граничних сум для застосування обов’язкового фінансового моніторингу активів, доходів та витрат посадових осіб, які виконують владні повноваження щодо МСБ;
  • Поширення інформації про кращі практики запобігання та протидії корупції, заохочення застосування таких практик;
  •  Запровадження мораторію на застосування контрольних (наглядових) заходів щодо МСБ протягом перших трьох років підприємницької діяльності (перших трьох років діяльності на підставі відповідної ліцензії, документа дозвільного характеру тощо);
  • Запровадження доступних процедур електронного подання заявок та отримання документів дозвільного характеру;
  • Встановлення виключних та чітких переліків підстав для відмови у видачі, відмови у продовженні терміну та для скасування (анулювання) ліцензій, документів дозвільного характеру, а також відмови у здійсненні дозвільних (погоджувальних) процедур;
  • Гарантування презумпції правомірності підприємницької діяльності, при якій діяльність (бездіяльність) суб’єкта господарювання вважається правомірною, якщо орган державного нагляду (контролю) не доведе протилежне.

Налагодження продуктивного публічного діалогу

  • Періодичне проведення та оприлюднення результатів моніторингу корупційних ризиків і рейтингів рівня корупції (спільно з громадськими об’єднаннями та експертними організаціями);
  • Періодична підготовка та оприлюднення офіційних звітів про рівень корупції в розрізі галузей сфер, регіонів (корупційних рейтингів, підготовлених спільно з громадськими об’єднаннями та експертними організаціями);
  • Запровадження ефективної процедури незалежної (зокрема, спільно з громадськими об’єднаннями та експертними організаціями) антикорупційної експертизи проектів законодавчих та регуляторних актів, пов’язаних із діяльністю МСБ.

Підвищення відповідальності за корупційні правопорушення

  • Врегулювання процедури відшкодування шкоди, заподіяної корупційними правопорушення посадових осіб державних органів та органів місцевого самоврядування, зокрема в частині реального виконання судових рішень про відшкодування такої шкоди;
  • Запровадження нормативних вирахувань з державних пенсій та інших виплат у випадку неможливості повного відшкодування шкоди, завданої внаслідок вчинення корупційних правопорушень;
  • Запровадження спрощеного порядку ротації і тимчасового відсторонення від виконання владних, контрольних (наглядових) та інших регуляторних повноважень, а також звільнення з посад посадових осіб через мотиви, пов’язані з корупційними правопорушеннями та їх ризиком;
  • Створення відкритого реєстру дисциплінарних, адміністративних та кримінальних проваджень про корупційні правопорушення;
  • Встановлення обмежень щодо обрання осіб визнаних винними у вчиненні корупційних правопорушень (в т. ч. адміністративних) до Верховної Ради України та місцевих рад призначення їх на посади в органах державної влади та місцевого самоврядування.

 ОЧІКУВАНІ СПІЛЬНІ ЗАХОДИ МАЛОГО ТА СЕРЕДНЬОГО БІЗНЕСУ

  • Своєчасне і належне повідомлення про корупційні правопорушення громадських об’єднань, взаємодія з уповноваженими державними органами задля оперативного, публічного та належного розслідування таких правопорушень;
  • Розробка спільних антикорупційних стандартів, стратегій та тактичних заходів, поширення інформації про кращі антикорупційні практики та підтвердження відповідності відносин МСБ та влади антикорупційним стандартам;
  • Організація відкритого навчання підприємців, посадових осіб підприємств та працівників МСБ з антикорупційними стандартами і практиками;
  • Запровадження тестування/атестування підприємців, посадових осіб підприємств та працівників МСБ з (високими) корупційними ризиками щодо володіння та дотримання антикорупційних стандартів та практик;
  • Визначення та оприлюднення переліку корупційно небезпечних процедур (відносин з органами державної влади і місцевого самоврядування, запобігання та мінімізація корупційних ризиків;
  • Запровадження періодичної добровільної сертифікації МСБ щодо застосування антикорупційних стандартів та практик;
  • Включення самооцінки чи незалежної оцінки корупційних ризиків та/або “корупційних маркерів” підприємств, а також їх покупців/постачальників (зокрема до звітів про корпоративну соціальну відповідальність).

http://stina.org.ua/

  • Другие Новини України

    Стартує курс з основ психології для представників волонтерських ініціатив

    Новини України

    16 августа 2022

    Стартує курс з основ психології для представників волонтерських ініціатив

    «Мереф’янські мурахи» — волонтерська група, яку не зупинити

    Новини України

    12 августа 2022

    «Мереф’янські мурахи» — волонтерська група, яку не зупинити

    Звернення бізнесу до Президента щодо 10% збору на придбання валюти імпортерами

    Новини України

    11 августа 2022

    Звернення бізнесу до Президента щодо 10% збору на придбання валюти імпортерами

    Последние записи блога

    Стартує курс з основ психології для представників волонтерських ініціатив

    Новини Харкова

    16 августа 2022

    Стартує курс з основ психології для представників волонтерських ініціатив

    «Мереф’янські мурахи» — волонтерська група, яку не зупинити

    Новини Харкова

    12 августа 2022

    «Мереф’янські мурахи» — волонтерська група, яку не зупинити

    Звернення бізнесу до Президента щодо 10% збору на придбання валюти імпортерами

    Новини України

    11 августа 2022

    Звернення бізнесу до Президента щодо 10% збору на придбання валюти імпортерами

    Ошибка!